zaterdag 16 november 2013

Leren haken

Met oud & nieuw ben ik liggend op bed al eens begonnen met leren haken, maar dat was geen onverdeeld succes. Ik zie toch liever iemand iets doen en dat ik ook vragen kan stellen meteen. Bij mij duurt het soms wat langer dat dit soort kwartjes vallen haha. Mijn hoofd snapt het dan wel, maar mijn handen nog niet.

Sinds mijn interesse in haken is aangewakkerd, ben ik begonnen met een pinterest board vullen met leuke haakideeen. Internet staat er vol mee, en mijn Pinterest board nu ook!




Van de week had ik mijn eerste haakles. Met een oud klant van mij heb ik nogsteeds contact en eens per jaar gaan we samen naar de lapjesmarkt in Utrecht en dan lekker lunchen erna. Nu blijkt ze erg goed te kunnen haken en zelfs haakworkshops gegeven te hebben, dus ze bood me van de zomer om me een keer haakles te geven. En zowaar, mijn eerste granny square is een feit!
Nu maar veel oefenen om de slag te pakken te krijgen en mooie dingen te gaan maken!
Vandaag ook dit leuke boek gekocht, een extra stimulans!
Als jullie nog leuke tips en patronen hebben, ze zijn van harte welkom!

8 opmerkingen:

  1. Leuk hè haken! Veel succes, maar pas wel op want het is erg verslavend! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jos,
    Een plaatjes hulp én een teksthulp, daar kom jij wel uit toch?
    Hulp per mail kan ik je ook geven :)

    Succes
    http://tab-tabhipgehaaktenhandgemaakt.blogspot.nl/2013/10/hoe-haak-ik-een-granny-square.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je aanbod Carla en ik ga meteen even kijken op je blog! Ik heb een avondje zitten stoeien, maar het is me nu inderdaad gelukt om een vierkant te krijgen, haha!

      Verwijderen
  3. HI Jos I crochet a lot but be aware English crochet terms are different to American can make for some strange results

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je ook aan de haak bent. Inderdaad opgelet ook verslavend. Bij mij wisselt het af, periodes van naaien, haken, breien..... Voordeel van haken is, je kan het overal mee naartoe nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je ook aan de haak bent geslagen, het is zo leuk om te doen. Als je eenmaal goed de verschillende basissteken onder de knie hebt, dan is het handig om ook de haakschema te gaan begrijpen. Als dat eenmaal lukt, dan kun je eigenlijk met elk patroon wel uit de voeten. En Pinterest en Ravelry zijn een bron van de meest prachtige patronen. Succes, ben benieuwd naar je eerste maaksels.
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank voor de tips, het haakschema van de granny begrijp ik in ieder geval. Nu mijn stekenreportoir nog wat uitbreiden (in december les twee!) en dan meteen proberen te 'lezen' ja

      Verwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!