zondag 3 november 2013

De wedstrijd

Vandaag was het dan zover...Sonja stond op het podium van het Open NK Your Body Federation in Beverwijk. Zoals je in de vorige post hebt kunnen lezen, heeft zij mijn bikini's niet aan, maar ze staat wel met een andere creatie op het podium! Naast twee poseer rondes moest zij ook een routine op muziek doen tijdens deze bodybuild wedstrijd. Zij vroeg mij daarvoor een cape te maken. Leuke uitdaging, nog nooit gedaan.
Eerst dus maar begonnen met het rondneuzen op internet voor patronen en ideeën. Meteen ook maar een Pinterestboard gemaakt daarvoor, wel zo handig om alle ideeën te verzamelen.
Daarna twee proefexemplaren gemaakt van gordijnstof, om te kijken welk model het beste was (zo'n langere supermancape of een meer afgeronde cape). Ik gebruikte deze tutorial ter inspiratie. Daarna een proefexemplaar gemaakt van een soort satijn achtige stof, en toen kwam ook de grote opstaande kraag erbij, voor extra effect op het podium
Met deze proefcape kon ze mooi haar routine oefenen. Leuke dingen om over na te denken met de proefcape waren hoe zij in een beweging de cape van zich af kon werpen (uiteindelijk gekozen voor een magneetsluiting) en hoe de kraag rechtop kon blijven staan (een paar centimeter extra naad aanknippen bij het karton bleek niet voldoende).
In de uiteindelijke cape heb ik uiteindelijk een aan stukken geknipte placemat gestopt, half op de kraag, half op de schouderbladen, zodat de kraag niet kon kiepen (hefboomeffect, jaja). Ik heb een mooie Maxima blauwe chageant stof gekocht op de lapjesmarkt in Utrecht:

Om het koninklijke effect af te maken, heb ik ook nog een (nep) bondrandje onderaan gestikt, waar we later nog met stift de hermelijnen vlekken hebben gemaakt:

 Uiteindelijk stond Sonja zo op het podium met de cape:


Om 20.00uur vanavond wordt de uitslag bekend gemaakt van de verschillende klasses....ik ben heel benieuwd. Wat er ook uitkomt, Sonja is een topper!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!