zondag 31 maart 2013

Echt de moeite waard: Jean Paul Gaultier in Kunsthal

Wauw, kan niet anders zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de tentoonstelling van Jean Paul Gaultier in de Kunsthal. Gisteren ben ik samen met een aantal dames van de Facebookgroep Crea-duwtje naar Rotterdam gegaan. Erg gezellig en vooral ook inspirerend. Alleen de corsetten gedragen door Madonna stonden achter de glas, de overige creaties kon je dus letterlijk van heeeel dichtbij bekijken!
Het was wel even schrikken in de eerste zaal. Met beamers worden bewegende beelden op de gezichten van de mannequins geprojecteerd, dus je ziet ze knipperen met hun ogen, praten, zingen, en zich vervelen , haha.
Jean Paul Gaultier is o.a. bekend om zijn corsetten en puntbh's. 
We zagen ze regelmatig terugkomen, zowel voor vrouwen als voor mannen

Naast corsetten waren er ook veel andere kledingstukken te zien met zoveel details en zoveel handwerk!

 


Wat een inspiratie!
Meteen de tentoonstellingscatalogus op mijn verlanglijstje gezet, dan kan ik nog langer nagenieten.


Met dank aan Tialda voor een aantal foto's, de batterij van mijn fototoestel was in de eerste zaal al leeg.

6 opmerkingen:

  1. Ik ben er ook geweest met mijn gezin. We waren ook erg onder de indruk. Mooie foto's heb je gemaakt. Wie weet win je het boek wel ( ik neem tenminste aan dat je ook deel neemt aan de wedstrijd).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jos,

    Voor jou qua lingerie natuurlijk helemaal toppie. Ik was er enkele weken geleden. Ik was het meest gegrepen door de combinaties van ongewone materialen voor sjieke spullen en het hergebruik. Wat vond jij het mooiste?

    groetjes,

    Dorothé

    mijn blog over JPG staat hier http://djaktief.wordpress.com/2013/03/15/jp-gaultier/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet eigenlijk niet wat ik het mooiste vond...denk dat ik toch voor een van de corsetten ga. Ik vond het vooral ook mooi dat zijn mode toch heel toegankelijk is.

      Verwijderen
  3. Ik vond zijn creaties al fantastisch, nu ik ze in het echt heb gezien, bewonder ik hem en zijn team nog veel meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!