maandag 1 april 2013

April: het gevecht met de plooien en toch een beetje voorjaar


Dit maal staan een bloem en een omkeerbare tas op het menu voor de Zo geknipt! Sew Along die ik samen met Tialda organiseer. Beiden niet helemaal mijn ding zo op het eerste gezicht, maar toch aan de slag gegaan. Dat is het leuke van de Sew Along, dan maak je ook dingen die je wellicht niet zo snel zou doen.

Recept 14: dubbelzijdige tas
Ik ben begonnen met de dubbelzijdige tas. De vorm sprak mij wat minder aan dan de vorige tas die op het menu stond. Door alle plooien heb je behoorlijk wat stof nodig in verhouding tot andere recepten. Ik besloot om de gordijnen uit mijn oude huis te gebruiken, zowel voor de binnen, als voor de buitenkant. Het is een vrij dun stofje, prima zo te lezen, want de stof moest niet te dik zijn volgens het recept. Gordijnen uit de tas gehaald, de haken bleken er zelfs nog aan te zitten...
Plooien gespeld...
En daarna liep ik vast bij stap 4, bij de plooi die je bovenin moet leggen. Op de foto in het boek kon ik het verschil tussen de goede en de verkeerde kant van de stof niet zien en ik snapte niet helemaal hoe ik m nu precies moest leggen.
Uiteindelijk bleek het ook niet helemaal goed te zijn gegaan, de vouw zit er niet goed in. Een geruststelling, ik heb het overal verkeerd gedaan, haha. Kunnen jullie het mij misschien goed uitleggen, mocht je het boek hebben en je de tas al gemaakt hebt?

Recept 15: Bloemen
Ik ben niet zo van de bloemetjes, maar wilde er toch eentje maken. Lekker makkelijk (of eerder lui), koos ik voor vilt, dan hoeft er niet genaaid te worden. Ik wilde wel twee kleuren gebruiken. Ik zal bekennen dat ik op zag tegen het handwerk, als je bedenkt dat ik al een hekel heb aan knopen aannaaien..Maar dit recept viel me erg mee.
Ik heb uiteindelijk drie knoopjes opgenaaid voor het kleurcontrast. De bloem zat snel in elkaar en ik zie nu ook wel de variaties die je er mee kunt maken!

We maken de rest van 2013 nog recepten uit dit fantastische boek, dus als je zin hebt om je aan te sluiten, je bent van harte welkom! Kijk voor meer informatie op zogekniptsewalong.blogspot.nl

4 opmerkingen:

  1. Toch niet zo makkelijk blijkbaar de omkeerbare tas. Bedankt om dit alvast met ons te delen, goed dat je er ons attent op maakt van een niet te dikke stof te nemen. Ik zal heel oplettend zijn bij het in mekaar steken, ben benieuwd of ik er aan uit zal kunnen aan dit recept.

    Oei, oei, handwerk, ook niet zo mijn ding, maar we zullen het toch uitproberen.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem erg mooi geworden of de plooien nou goed zitten of niet als je niets zegt merkt niemand er iets van. Vind je stof trouwens ook heel erg leuk voor een tas.
    Knap hoor je handwerk project leuk voor op een tas trouwens.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk stofje voor zo'n tas, wie bewaart die heeft wat. Mooie kleurcombinatie gebruikt voor de bloem, vind hem erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful blog, everything is good and easy explained.
    Def. going to try this out!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!