zaterdag 30 april 2011

Proefexemplaren

Van de week heb ik twee proefexemplaren van zelfgetekende bh's afgemaakt en vandaag heb ik een slip voor weer een ander setje gemaakt (ik voel me eindelijk een stuk beter na drie dagen op de bank en in bed en de halve drogist op het nachtkastje).

De eerste die af was, was mijn proefbh volgens de Bella Hendriks Methode die ik samen met Tialda heb getekend eerder deze maand. Het is een draagbaar exemplaar geworden, maar ik wil er toch nog wat aan sleutelen omdat ik wat te veel ruimte bij de oksel heb. Ik hoop dat we volgende week nog ergens samen kunnen gaan zitten, dan kunnen we samen naar de aanpassingen kijken en kan ik weer achter de naaimachien.
De tweede proefbh is degene die die ik getekend heb volgens de HCH methode, samen met een paar anderen. Ook deze heeft nog wat aanpassingen nodig. Ik heb 'de juf' nu een mail gestuurd en ik hoop dat we samen de aanpassingen kunnen bespreken, zodat ik ook hier een goed zittend patroon van kan maken! Ik heb er geen schouderbandjes aan vast gemaakt, want ik ga deze niet dragen.
Zoals je kunt zien, gaat Bella van een basispatroon met horizontale naad uit en HCH van een verticale naad. Met beide methodes leer je daarna de naden de verleggen.

Wachtend op de aanpassingen voor beide patronen, heb ik maar even een 'oude' uit de kast getrokken. Geinspireerd door weer een mooi exemplaar van Sigrid, heb ook ik de Rebecca van Sewy er weer bij gepakt. Ik houd wel van bh's met zijpanden. Ik heb al eerder twee exemplaren gemaakt van dit patroon. Ik ben nog lekker aan UWYH-en, dus ik heb weer een pakketje gepakt wat al een paar jaar in de doos zit...

De slip heb ik meteen maar gemaakt, nu nog alle bh delen uit powernet (=voering) knippen en dan kan ik hier ook mee aan het naaien. Hier alvast dus een voorproefje van mijn 'Orange delight' (op de foto komt het roze meer naar voren, dus zo lijkt het meer een 'Pink delight' haha).

9 opmerkingen:

  1. Op Koninginnedag zou ik ook zeggen dat orange beter is dan pink
    Slip ziet er gezellig uit
    Marieke(Quickie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi

    mooie slip lekker vrolijk stofje!!

    UWYH............. = ????

    groetjes mariette
    succes met je bh's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. UWYH = Use What You Have (en dat is nog al een hoop in mijn geval, haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je proefbh´s al mooi! vooral die witte! Hopelijk krijg je ze goed aangepast allebei. Ik vind het erg knap dat je al die methodes probeert!

    De slip is een leukerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk ben je maandag op tijd klaar en kunnen we je BH afpassen!
    Je HCH is ook een mooi stofje! Jammer dat die niet draagbaar is. En leuk vrolijke slip, helemaal in feeststemming!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je 1e bh prachtig, die combi, super.
    Je bent ook lekker aan het experimenteren met verschillende methoden, erg leerzaam altijd,succes met de aanpassingen. Komt helemaal goed.
    Die slip is une echte Jos, lekker vrolijk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een productie heb je afgeleverd zo. Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Ben benieuwd naar de eindresultaten.
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!