zondag 10 april 2011

Gezellig en leerzaam

Het was een gezellige en leerzame dag gisteren, zoals je op de foto's kunt zien. Rond een uurtje of elf zijn we (MCEfashion, Tialda, Peliroja en Ineke) lekker begonnen met een kop koffie/thee in het zonnetje buiten (heerlijk dat zonnige weer!) en natuurlijk bijkletsen. Daarna zijn we met meten begonnen. We hebben zowel gemeten volgens de Bella Hendriks methode (Peliroja doet een grote maten cursus bij Bella en kon mijn maten dus goed gebruiken voor een bh en badpak) als volgens de HCH methode. Zo werden meteen de verschillen duidelijk tussen de methodes.
Na de lunch zijn we gaan tekenen volgens de HCH methode onder het toeziend ook van Ineke. Waar Bella uit gaat van de beugel, gaat HCH helemaal uit van de gemeten maten. Ik ben heel benieuwd, we hebben de tekening eerst op schaal gemaakt en deze stond vrij snel op papier. Vandaag proberen om 'm in het groot te tekenen en dan natuurlijk een proefmodel maken!
Mocht iemand nog ergens een zakje met tijd vinden, kan je mij dan ook wat geven?


Nog een leuk berichtje: Needles and Haystacks heeft een artikeltje geschreven op haar blog met allerhande insprirende plekken op het web voor zelf lingerie maken. Zij noemt o.a. Lingerie Fröbels en mijn blog, dankjewel!

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk en gezellig! Ben benieuwd welke methode je bevalt.
    Ik ben nu zelf voor het eerst bezig een patroon te tekenen volgens een tweede huid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er echt supergezellig uit! Jullie zullen het vast en zeker leuk gehad hebben!
    Succes!

    Helaas ben ik ook nog steeds op zoek naar zakjes met tijd, zodra ik er 1tje vind geef ik wat aan jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie zo lekker met lingerie bezig waren
    Quickie(Marieke)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er inderdaad heel gezellig uit met elkaar. Tijd in zakjes heb ik ook nog niet kunnen vinden, ben daar ook hard naar op zoek. Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!