zondag 30 juni 2013

Jurk gemaakt

Het begint een beetje te lopen, ook weer eens 'gewone' kleding voor mezelf maken. Meestal maak ik shirts voor mezelf, maar op mijn werk draag ik de laatste tijd ook wel jurken, dus waarom geen jurk voor mezelf maken? Ik koos voor een eenvoudig patroon om mee te beginnen, een jurk uit de Burda van juni 2013.
Ik gebruikte een polkadot stofje dat ik jaren geleden op de lapjesmarkt in Utrecht heb gekocht. We moesten wel e.e.a. aanpassen, deze jurk viel bij mij wat klein, dus we hebben wat coupenaden uit moeten leggen. Voor het volgende exemplaar heb ik het patroon wat aangepast met behulp van mijn naaijuf, zodat de coupenaden er wel inzitten en ik toch voldoende bewegingsruimte heb.
Draadjes afgeknipt en meteen aangetrokken naar het afscheidsreceptie van mijn vader. De jurk is wel statisch, dus ik moet nog even een onderjurk maken zodat ie niet 'plakt'.
 

12 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit, en zo krijgt uiteindelijk ieder stofje een bestemming. Fijn dat we weer buiten foto's kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je goed!
    Fijn dat je zo met je naaijuf het patroon goed kunt aanpassen.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi stofje heb je gebruikt, het jurkje staat je fantastisch, heel vrouwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Polkadotjes doen het altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Leuk!... Eindelijk krijgen wij ook zomerse dagen ...
    tegen plakken kan jij ook onderkant van de jurk met een wasverzachter doen... klein beetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gewoon wassen met wasverzachter, of doe je er nog wat speciaals mee?

      Verwijderen
  6. Dat is een mooie jurk geworden, staat je leuk. Fijn is dat om het patroon op de les aan te passen doe ik ook meestal.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke jurk zeg. Heerlijk als je zo geholpen word en het geeft zo'n mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeg...jij moet vaker een jurk dragen!!!
    Staat je mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je de swung van het kleding maken weer te pakken hebt. Wat een fantastisch resultaat bij het knuffels maken, daar zul je heel wat vrolijke snoetjes mee toveren. Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet hier ook eens dringend beginnen aan een jurk voor mezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk jurkje, en het staat je hartstikke goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!