zondag 16 juni 2013

In een woord: GEWELDIG

Gisteren echt een superdag gehad! Samen met Tialda, haar moeder en Lisa, een andere lingerievriendin, hebben we met z'n vieren een tassenworkshop gevolgd bij Patrizz. En niet zomaar een tas, echte leren tassen!  Van te voren hadden we al ons een beetje een beeld kunnen vormen van wat ons te wachten stond. Op de website van Patrizz staan namelijk de foto's van de werkstukken van de cursisten, zie hier. Mijn oog was van te voren gevallen op de tassen van Yolande en Mieke.

De dag begon met het uitzoeken van het tassenpatroon en het leer voor zowel de binnen- als de buitenkant. Ik heb gekozen voor een groene buitenkant in combinatie met twee soorten zwart leer. Na het overnemen van de patroondelen werd de tip van de dag werd al snel duidelijk: dubbelzijdig tape ipv spelden, clips of haarschuifjes om de lagen voor het naaien op elkaar te zetten! Al snel was het plaatsnemen achter de speciale leernaaimachine en stikken maar.

Ik heb een rits in het voorvak gemaakt:
Ook de binnenkant van de tas is compleet van leer gemaakt. Zwart is niet praktisch en de kleur groen die ik graag wilde was er niet, dus heb ik gekozen voor een knalroze binnenkant:
Nog even de naden hameren voordat ik de buitenkanten nog een keertje doorstikte
Daarna de tas nog voorzien van een schouderriem met musketonhaken en klaar!

De achterkant is groen/zwart:
We hebben echt een superdag gehad. Patricia helpt je enorm goed, heeft mooie materialen en patronen en de lunch en koffie/thee werd verzorgd door haar moeder en man. Eind van de dag gingen we allemaal bij de deur met een mooie zelfgemaakte leren tas! Wat leuk om te zien dat het vier zo totaal verschillende tassen zijn geworden!
Dit smaakt naar meer!! Wat is werken met leer toch een feest!




13 opmerkingen:

  1. Ha ha ha zo enthousiast dat je midden in de nacht een blog hebt geschreven ! Maar wat een prachtige tassen hebben we gemaakt! Smaakt naar meer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, ik werk zelf ook erg graag met leer. Niet met een speciale leermachine maar wel met een leernaald!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ga het nu thuis proberen met mijn eigen naaimachine, ik ben benieuwd!

      Verwijderen
  3. Wauw, gaaf zeg. Je hebt echt een mooie tas gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tassen zijn het geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, super gaaf zeg! Hebben jullie dat in 1 workshop gemaakt.... dat was serieus door werken dan. Heerlijk zo'n tas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn mooie tassen geworden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier is er eentje officieel jaloers! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow dames, jullie hebben prachtige tassen gemaakt. Lijkt een workshop om ook op mijn lijstje te zetten :D

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!