zondag 2 juni 2013

Bella diagonaal, nieuw basis patroon getekend

Afgelopen donderdag hebben we een gezellige lingerietekendag gehad, zoals ik mijn vorige blogbijdrage schreef. Ik heb toen een bh op eigen maten getekend volgens de methode van Bella Hendriks. Het basispatroon van Bella is met horizontale naad, maar ik heb ´m daarna meteen aangepast naar een diagonale naad. Dat doet wat meer voor mijn borsten.

Gisteren stof gelegd, geknipt en de bh in elkaar gezet! Dat de kwartjes gevallen waren is wel te merken aan mijn bh, hij is bijna helemaal goed! Er moet een klein beetje weg uit de oksel en in de bovencup mag er ietsje bij om de beugels mooi op mijn borstbeen te doen landen.
mijn pop is kleiner dan ik, vandaar de ruimte in de cups, ook al heb ik ze wat opgevuld
Ik heb dubbele schouderbandjes gebruikt, omdat ik alleen maar heel smal schouderband had in deze kleur. Aan de achterkant heb ik ook twee strookjes gebruikt:
Ik heb de bh compleet verstevigd met powernet, zit als een huis! (niet letten op een aantal schoonheidsfoutjes op de foto, hmhm)
Middenvoor overlappen mijn beugels om een zo klein mogelijk middenvoor te krijgen:
Op advies van Emma heb ik een klein beetje Pritt lijm gebruikt om de sluiting tijdelijk vast te zetten voor het naaien. Heel handig en gaat er met wassen gewoon uit. Dank voor de tip Emma!
Geslaagd nieuw paroon, nog een klein beetje schaven. Van de week nog even twee slips bij maken, dan heb ik er weer een mooi setje bij!

patroon: zelfgetekend op eigen maten volgens methode bella hendriks
stof: ruitje gekocht op een ZLM dag, blauwe lycra ? en powernet van marktplaats

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer een stap gezet hebt naar een goed passende bh!

    Mooie kleurencombinatie heb je gebruikt.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit Jos en de pritt tip gaat ik onthouden

    Groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is fijn dat ie goed zit en maar een klein beetje bij(af) hoeft te schaven. Op naar de volgende zeker? Vind de combi van je stoffen erg leuk en het schouderband ga ik onthouden heb er ook nog wel eens te smalle bij zitten.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke bh en de stoffen combinatie is erg geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De bh ziet er erg goed uit. De blauwe lycra frist de andere stof goed op, een erg mooie combinatie. Ik ben benieuwd hoe je gaat de stoffen gaat combineren in de slips.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw. Jij hebt de turbo aan. Mooie combinatie van lycra's. Fijn dat ht tekenen vlot gaat en het resultaat goed is. Op naar de volgende?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat knap zeg, ziet er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!