zondag 5 mei 2013

Shirt uit Ottobre Woman gemaakt

Even een 'snel' shirt tussendoor. Een poosje geleden viel de nieuwe Ottobre Woman op de deurmat. Daarin een paar leuke shirts, waaronder een heel simpele. Die moet toch zo in elkaar kunnen zitten!
En dat was inderdaad het geval. Lekker in het zonnetje op de tuintafel de stof gelegd en geknipt, en daarna naar boven om het shirt in elkaar te zetten.
Op een of andere manier zie ik er altijd tegenop om de hals af te werken met een bandje van dezelfde stof (alhoewel ik me net toch weer bedenk dat het toch wel meeviel bij dit shirt), dus spitte ik in mijn voorraad en kwam ik een leuk picotje tegen met een opstaand randje:
Ik heb het kapmouwtje ook afgewerkt met dit kleurtje:
Al met al een leuk shirt, snel in elkaar.
Nu nog even lekker van het weer genieten buiten, op zoek naar een volgend project om te maken!

12 opmerkingen:

  1. Leuk model..en snel klaar!! Ik werk meestal met het zelfde stof om de hals af te werken.Knip een schuine reep,alhoewel dat met rekbaar stof niet eens hoeft!

    Geniet maar lekker van het heerlijk weertje!!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk shirt is dit geworden. En snelle projecten zijn altijd handig. Ook ik heb ze zo nu en dan nodig. Op naar de volgende ... ?!

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk shirt! Het afwijkende kleurtje van het picot bandje geeft het shirt juist wat extra's. Staat super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor, zo'n afstekend bandje. Heb je bij de panden naad aangeknipt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen naad aangeknipt waar het picot zit. Voor de rest heb ik niks aangepast aan het patroon.

      Verwijderen
  5. Heerlijk zo'n feelgood project, snel klaar met supermooi accent

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd fijn zo'n snel project. Ik maak altijd zelf de biezen maar zo'n bandje is ook leuk. Ik heb deze nog niet in de winkel gezien de ottobre. Vind het een heel leuk model. Op naar de volgende?

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijke projecten zijn dit. En mooi wat je gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk shirt! Ga ik ook eens proberen voor mezelf ...
    Ik had nog niet gereageerd op je vraag op mijn blogberichtje. Ik knipte de print ui de stof, streek vliesofix erop, dan op rok gestreken en vastgezet met smalle en dichte zigzagsteek

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!