zondag 22 maart 2015

NL Doet!: 4e CreaPower Marathon

Wat heb ik toch weer genoten! Voor de 4e keer alweer organiseerden Sacha en ik de CreaPower Marathon. 12 uur achter de naaimachine in Almere met dit jaar 40 vrijwilligers die samen bijna 70 sets aan verkleedkleren hebben gemaakt! Wat een super dag toch weer!!
We maakten dit jaar verkleedkleren voor verschillende instellingen in NL.
Ze konden van te voren opgeven wat ze graag wilden ontvangen.

We hadden een cateringbrigade die zorgde voor de inwendige mens, dus ik kon zelf ook grotendeels achter de naaimachine kruipen. Het leuke van de CreaPower Marathons is, dat ik uit mijn comfortzone moet treden en dingen maak die ik anders niet zou maken. Op naar de verkleedkleding dus!
Ik nam een Farbenmix patroon als uitgangspunt en verlengde de rok. Uiteindelijk maakte ik het bovenlijfje niet, maar heb ik een rok gemaakt. Ik koos lastig, maar oh zo mooi band met pailletjes en hangertjes. De oplossing kwam van Thea, die me haar titaniumnaald leende, waardoor ik het band er niet met de hand op hoefde te stikken.
Daarna maakt ik nog een cape en de kleuren deden me denken aan Mini Mouse, dus maakte ik er mouse ears bij.
Uiteindelijk hebben wij zo'n 70 creaties gemaakt, de ene nog mooier dan de andere! We gaan ze van de week verzenden naar de instellingen en een paar creaties werden gisteren al in ontvangst genomen met een dikke glimlach, daar doen we het allemaal voor!
Hier kan je nog even nagenieten van alle creativiteit en gezelligheid!
Nu pootjes omhoog en even niets meer doen....Moe maar erg voldaan.

5 opmerkingen:

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!