zondag 4 juli 2010

Long time no see

Het is al weer even geleden dat ik hier wat geschreven heb. Drukte op mijn werk en een heerlijk weekje Kreta hebben daar o.a. voor gezorgd. Gelukkig heb ik inmiddels wel weer acther de naaimachien gezeten. Gisteren had ik de laatste dag van mijn badmode cursus bij Naaicentrum de Speld gehad en heb ik de laatste hand aan mijn bikini top gelegd. Ik draag geen bikini's, dus ik ga 'm als bh gebruiken...
Tijdens de cursus teken je zelf een badpak en een bikini volgens de grondpatroonmethode. Dit was de eerste versie van mijn bikini en we hoefden eigenlijk maar weinig te veranderen aan het eerste ontwerp: ik had iets de te veel ruimte in de cup, dus Marjan heeft de deelnaad uitgehaald en ik heb 'm weer opnieuw genaaid. We hebben de aanpassing ook op de tekening doorgevoerd, zodat de volgende meteen goed gaat. Ook hebben we de cup bij de aanzet naar de schouderband wat verlaagd, zodat deze meer tegen mijn huid aan zal vallen (kwaaltje dat bij veel dames met grotere borsten voorkomt). Ik heb gisteren meteen een bh volgens het nieuwe patroon geknipt, dus nu maar hopen dat het wat koeler wordt, dan kan ik lekker een avond achter de naaimachine gaan zitten. Er komen natuurlijk ook nog slips bij deze bh, dan heb ik mooi het setje compleet.

Ik heb de bh voor het eerst compleet gevuld met powernet ter versteviging. Als me dat goed bevalt, dan kan ik ook wat slappere stoffen gebruiken om lingerie mee te maken:
Voor mijn vakantie heb ik nog een Eloleo tasje gemaakt als cadeautje voor onze hostess op Kreta van Ross Holidays. De Hup Holland! tas heb ik aan de eigenaresse van ons huisje gegeven. Nu de Oranje leeuwen het zo goed doen in het WK zal ze er extra blij mee zijn, haha. Het portemonneetje dat ik gemaakt heb, hebben we volop gebruikt tijdens de vakantie. Ga er voor de volgende keer wel een apart vakje voor het kleingeld in maken.

3 opmerkingen:

  1. Knap hoor, wat vlijtig met zo'n warm weer.
    grt. Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jos,super dat je bh goed zit, vind het ook een leuk stofke. :-)
    Enne je kunt best voor het zonnen een bikini dragen, dan wordt je buik ook een keer bruin. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar stofje!

    Fijn dat deze past! Dat er nog vele mogen volgen.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!