donderdag 7 juni 2012

CreaPower all over the place

De creapower vliegt je om de oren de afgelopen dagen. Met Stichting CreaPower willen we het belangeloos inzetten van creativiteit voor anderen stimuleren. Op 16 juni (wat, volgend weekend alweer!!) gaan we met iedereen die zin en tijd heeft in Almere picknick-, boxkleden, kussens en knuffels maken de Mappa Mondo huizen van het Rode Kruis. Opgeven kan hier nog altijd en je kunt ook thuis aan de slag.
Maar goed, daar wilde ik het eigenlijk niet eens over hebben, maar dat staat ook al weer voor de deur. Vandaag heb ik twee boxers afgemaakt. Deze gaan naar het bestuur van de Kledingbank Amersfoort, als voorbeeld van wat wij 15 september in Amersfoort en Rotterdam voor hen kunnen gaan maken met CreaPower (zet maar in je agenda). Ik heb weer een nieuw patroon geprobeerd, dit maal Jalie 2327, een patroon voor jongens en mannen. Ik heb deels stof uit eigen voorraad gebruikt en deels van stof en elastiek al geschonken aan ons voor de actie van 15 september (ik tel dit dus mee als 1 project voor de Magic25).
Afgelopen zaterdag ben ik naar de open dag van Kledingbank Amersfoort geweest. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was, op een positieve en een verdrietige manier. Wat wordt daar een werk verzet door vrijwilligers (kleding sorteren & presenteren en natuurlijk de mensen aan kleding helpen)! Verdrietig anderzijds dat het aantal volwassenen dat een beroep doet op de kledingbank in een jaar met 25% gestegen is. Er staan nu 588 volwassenen ingeschreven om van de winter een pakket kleding uit te mogen zoeken daar. Bittere noodzaak... Alle oude kleding, schoenen, badkleding, tassen, linnengoed, dekens, etc zijn welkom en kunnen worden afgegeven bij de Kledingbank. Weet jij eigenlijk of er eentje bij jou in de buurt zit? Kijk eens op deze site en ga een keer langs als je nog wat kleding hebt die je niet meer draagt..
Op het CreaPower forum  hebben we een onderdeel met inspiratie met voorbeelden van goede doelenacties. Daar schreef iemand over ee goede doelen actie die momenteel gaande is: Maak het voor Maud. Blogster Lot wil geld inzamelen voor tweejarige Maud die ernstig ziek is door een aggressieve vorm van kinderkanker. Er wordt via www.levenvoormaud.nl geld ingezameld, zodat het gezin deze zomer tijdelijk naar America kan verhuizen om haar daar te laten behandelen. Lot wil met zelfgemaakte creaties op de braderie in Zwolle zo veel mogelijk geld ophalen. De volledige opbrengst gaat naar Stichting Maud voor  Leven. Wil jij helpen haar kraam te vullen, doe dan het volgende:

  1. Zet je creativiteit in en maak iets om te verkopen. 
  2. Mail naar : maakhetvoormaud at gmail.com als het af is en stuur het op voor 1 juli
  3. Zet het logo van " Maak het voor Maud", in je gadgetbalk zodat meer mensen meedoen.
Doe je ook mee, zet jij je creapower in voor anderen? Geld overmaken kan natuurlijk ook (zowel naar Maud voor Leven als naar Stichting CreaPower, wij zoeken Donatientjes om onze activiteiten te ondersteunen).



3 opmerkingen:

  1. Deze boxers zien er weer leuk uit. Nu maar hopen dat de kledingbank ze ook goed genoeg vindt (al zou ik niet weten waarom niet)

    Veel succes met al je creapower-activiteiten!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jos, bedankt voor je reactie op de dekentjes post. Super dat je het hebt geplaatst op de creapower site.
    Ik zal in mijn volgende post aandacht vragen voor creapower en een oproepje doen voor de actie op 16 juni.
    Ik zag staan dat je ook thuis dingen kunt maken om te helpen. Laat me even weten wat jullie leuk zouden vinden. Om een dag in Almere te komen weet ik niet of dat lukt, maar thuis kan ik wel mijn steentje bijdragen. Stuur me maar een mailtje. Jullie zijn goed bezig!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jos,
    Ziet er goed uit die boxers.
    Veel succes met al je activiteiten.
    gr bets

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!