zondag 22 april 2012

Zakka Style Sew Along

*Hier* schreef ik al over de Zakka Style Sew Along die wordt georganiseerd door LR Stiched. Vanaf 2 april tot en met september worden de werkstukken gemaakt die staan beschreven in het boek Zakka Style dat is samengesteld door Rashida Coleman-Hale.
Ik heb het boek 9 april besteld bij Bookdepostitory.com. Normaal gesproken leveren zij vrij snel, maar waarschijnlijk door het succes van de sew along zijn er leveringsproblemen en heb ik het boek nog niet binnen. Ik wilde in ieder geval graag meedoen met het speldenkussen dat in de week van 16 april wordt gemaakt, dus heb ik via de Google Preview de werkbeschrijving gelezen en ben ik aan de gang gegaan.
Elk project wordt door een andere blogger geïntroduceerd. Pink Penguin legt op haar blog uit hoe zij haar speldenkussen heeft gemaakt. Hier kan je speldenkussens zien die inmiddels gemaakt zijn en die meedingen naar de wekelijkse prijs die ook te winnen is. Er is ook een Flickr Group met alle werkstukken uit de Sew Along, leuk om inspiratie op te doen en te zien hoe iedereen een eigen draai geeft aan de patronen.
Ik heb dezelfde stoffen gebruikt als het speldenkussen voor mijn naainmachien, aangevuld met een wit kantje en een leuke knoop met een rekensom erop. Op de achterkant zit de kleine versie van deze knoop. Heb nog wel even online en in de boekjes gespiekt hoe je nu op een nette manier het speldenkussen dicht kunt naaien nadat je het gekeerd hebt. Daar moet ik nog een beetje op oefenen om dat echt mooi te krijgen heb ik al gemerkt...
Het boek is inmiddels verscheept, heb ik nog even de tijd om na denken of ik mee ga doen aan het project van volgende week: de Sewing Kit die op de voorkant van het boek staat. Deze wordt gehost door Monkey Do.

2 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk! Ik had bij je vorige berichtje al gekeken naar het boek. Heel leuk, maar ik heb op het ogenblik een groot gebrek aan tijd. Wie weet, ga ik het toch nog een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jos, je maakt het wel heel erg verleidelijk om ook mee te gaan doen aan de sew-along, ben daar altijd wel voor in...
    Leuke speldenkussentje heb je gemaakt, juist die kleine projecten met groot resultaat kunnen tenslotte altijd wel ergens tussendoor gepiept worden!
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!