vrijdag 4 april 2014

CreaPowerrrrrrr!!

Het is al wee bijna twee weken geleden dat we met meer dan 50 vrijwilligers 12 uur lang creatief bezig zijn geweest tijdens NLDoet met het maken van tastcreaties voor dementerenden in 8 zorginstellingen. Wat hebben we weer een fantastische dag gehad. Mooi om te zien hoe iedereen vol overgave aan de slag ging en hoe er leuke contacten ontstonden en weer werden aangehaald. Daarnaast ging iedereen 100% voor de tastcreaties en hadden ze zich er allemaal in verdiept. Wil je nog even nagenieten, neem dan een kijkje in het fotoalbum of op onze website, www.creapower.nl.



Ik heb twee creaties gemaakt en mijn nichtje naailes gegeven zodat zij zelf haar eigen tastcreaties kon maken! We hebben kussens gemaakt met allerlei verschillende texturen, zodat de gebruikers lekker kunnen friemelen en tegelijktijd gestimuleerd worden hun handen en zintuigen te gebruiken.
Vandaag mocht ik een tas vol met creaties gaan brengen naar De Plataan, de instelling waar zowel mijn oma van vaders kant als opa van moeders kant de laatste jaren van hun leven hebben doorgebracht.
Ik werd buiten al opgewacht. Blij verraste gezichten bij het personeel over de enorme hoeveelheid tastcreaties die ik bij me had voor hen. Ze hadden aan twee of drie creaties gedacht, niet zo'n hele tas vol met kussens en een schort en tastboek. Onder het genot van een kop koffie werd er al meteen bedacht welke creatie goed bij welke bewoner zou passen. De eerste creaties werden ook al meteen bewonderd en bevoeld door een aantal bewoners.
 
Ze gaan een grote mand maken waarin de creaties komen te liggen in de huiskamer zodat ze kunnen rouleren tussen de verschillende afdelingen en bewoners. Al pratende kwamen we ook op een spel met pitten kussentjes dat we de 22e gemaakt hadden ter sprake, die ga ik voor hen maken heb ik afgesproken en later nog een keer brengen. 
Bijzonder om dit mee te mogen maken, zoveel energie al bij de vrijwilligers tijdens de CreaPower Marathon en net zoveel energie, vrolijkheid en dankbaarheid tijdens de overhandiging. Daar doen we het toch allemaal voor! Als dank kreeg ik een grote pot met heerlijke paaseitjes mee voor ons allemaal en een bedankkaartje voor alle vrijwilligers! Geweldig toch!
Ik mag nog langs bij twee zorginstellingen met creaties de komende tijd, ik kijk er nu al naar uit. Wil je nog meer verslagen van overhandigingen door andere vrijwilligers zien, ga dan naar www.creapower.nl.

1 opmerking:

  1. Zo wat een goed doel hebben jullie weer verricht zeg. Super om te zien wat jullie gemaakt hebben. Alle lof voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!