zondag 31 augustus 2014

Weer een omslagdoek klaar

Hoezo verslaafd aan Unicat/Unikat garen? 
Hoezo verslaafd aan omslagdoeken haken? 
Weer een omslagdoek af :-)
Eerder was ik al aan een andere omslagdoek begonnen van deze wol, zie hier, maar dat was een van mijn eerste haakprojecten, en ging er iets mis met de basisketting (te strak en ook nog gedraaid). Uiteindelijk besloten dat werk uit te halen om met een nieuwe te beginnen.
De Unikat wol van 100Farbspiele kocht ik zoals eerder verteld bij Atelier Jaffari, via het blog Blij dat ik brei. Ik kreeg een leuk patroon voor een omslagdoek, Omslagdoek Limited By van Klaziens Kretatie. Het is een eenvoudig (maar erg leuk!) patroon dat makkelijk weghaakt. Binnen 10 dagen had ik 'm klaar, elke avond een stukje.
Je haakt een paar toeren grannies en daarna een toer met lossen, dat geeft een leuk effect. Het randje is ook makkelijk te doen. Een prima project voor een beginnner ook.
Ik had echt net genoeg om mijn omslagdoek af te maken haha, het was even spannend. Normaal zou je wel genoeg hebben aan een bol van 900 meter, maar ik was wat kwijt geraakt door het uithalen van mijn vorige werk. Het ging net.....

Nu verder met mijn PTT deken, voordat ik aan een nieuwe omslagdoek begin (zou me dat lukken!?)

kooppatroon: www.klazienskreatie.nl
wol: Unikat 4 draads van 100Farbspielekleur Jeans Pur
50% katoen, 50% acryl, 900 meter looplengte
haaknaald: 3,5

7 opmerkingen:

  1. Mooi met die donkere wolken op de achtergrond!! Prachtige omslagdoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleuren! Ik ken dit garen niet maar het is wel erg mooi. Ik brei omslagdoeken, haken is niet zo mijn ding, maar breien van omslagdoeken vind ik sinds een paar maanden erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie omslagdoek is dit geworden, ik vind het ook geweldig garen. Leuk patroon met de afwisseling van de steken tussen de granny stripe toeren. Het schulprandje vind ik ook leuk geworden, maakt het net even meer af. En perfect uitgekiend met het garen, is toch een sport om dat voor elkaar te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden zeg. Het is inderdaad verslavend zoals zoveel dingen verslavend zijn waarom is er maar 24 uur in een dag? gr bets

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk garen he dat unikat. Mijn bol, in blauw overlopen naar geel komt bij Signora Anna vandaan. en ze heeft nog meer mooie kleuren. Ik ben met de jacobsschelp bezig. Daar zit geen randje om, maar ik vind dat schulprandje van jou ook wel een mooi idee ervoor. Is dat een lastige?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een heel makkelijk randje: in elk boogje 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!