maandag 5 april 2010

Corset & String

We hebben een ontzettend gezellige en leerzame dag gehad zaterdag. De locatie was ook supermooi, we hadden allemaal een eigen tafel om aan te werken en te tekenen en er werd voor een heerlijke lunch gezorgd! 's Morgens zijn we begonnen met koffie en lekkers en uitleg over verschillende materialen.Daarna hebben we elkaar opgemeten en heeft ieder haar patroon overgenomen. We hebben allemaal een toile (proefcorset) gemaakt van ongebleekte katoen. Zo kun je zien hoe e.e.a. valt en waar de aanpassingen aan het patroon nodig zijn. Enorm lachen, daar stonden we dan allemaal, ingesnoerd in ongebleekte katoen met spelden her en der. Nu kunnen we voor de volgende keer het corset gaan voorbereiden (knippen van de mooie buitenstof, de stevige binnenlaag en de dunne voering) en alle benodigdheden bestellen (busk, baleinen, tailleband, nestels, etc). Het wordt nog een hele klus, maar ik ben er klaar voor!Gisteren bij het uitpakken bleek dat ik mijn toile vergeten was....ik kon dus niet verder. Toen maar aan de slag gegaan met de Surprise Lycra van het forum. Vanuit de stofjes uitwisseling tussen Poetsie en mij tijdens de Online Activiteit Herfst is het idee geboren voor de nieuwe Online Activiteit op het forum Zelf Lingerie Maken: Surpise Lycra! Dit maal gaan alle deelnemers aan de slag met dezelfde stof en niemand wist van te voren wat een stofje het zou worden. Alle deelnemers kregen 35 cm stof om hun eigen creatie te maken....Ik ben gisteren aan de slag gegaan met de stof en kwam al bladerend in mijn boekenkast langs een patronenboekje met strings erin. Volgens mij is een string niets voor mij, maar wilde het toch eens proberen. Ik heb de rode stof van de Surprise Lycra gecombineerd met een soepele, dunnen paarse lycra die ik nog had liggen (jaja, 4 op een rij, ik mag niets kopen). Ik heb de slip afgewerkt met wit boogjes picot, dat leek op het patroontje dat ook in de stof zat. Dit is het eindresultaat:
Ik heb nog stof over, dus denk dat ik er nog maar eentje ga maken!

3 opmerkingen:

  1. Het was erg gezellig en leerzaam afgelopen zaterdag, ik verheug me al op de volgende zaterdag. :-)
    Ik vind je string erg geslaagd, ga je er nog een leuke top of bh bij maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo met z'n allen werken aan zo'n werkstuk! Ik vind je string trouwens goed geslaagd hoor! In het begin moet je aan dat ding wel wennen, maar het is ideaal onder kleding dat snel onderbroeken tekent!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee, wat kan jij dat goed. 'k Heb nog maar net je blog ontdekt. Super!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!