donderdag 18 december 2014

Weer eens wat anders...een kerstkrans

Het is echt jaren geleden dat ik met groen aan de slag geweest. Ergens begin jaren 90 heb ik ooit een bloemschikcursus gedaan. Ik kijk altijd met bewondering naar bloemisten, die de mooiste dingen kunnen toveren. Ik kwam destijds niet verder dan een biedemeiertje....
Ik werd laatst uitgenodigd door VanJans om een workshop bij haar te komen volgen. Samen met een aantal anderen die een bijdrage hebben geleverd aan haar winkel en een paar workshopdeelnemers gingen we aan de slag met het maken van een kerstkrans.
Toen de krans eenmaal bekleed was kwam voor mij de grootste uitdaging.....zo'n groene krans en dan....dat heeft hetzelfde effect op mij als een blanco doek en een schilderkwast....daar weet ik me echt geen raad mee. Om me heen ontstonden de mooiste kunstwerken, dus ook zelf lekker gaan grasduinen in de schat van materialen die beschikbaar was.
Stukje bij beetje ontstaat er dan toch wat en aan het einde van de avond was ik toch wel blij met mijn krans! Een overwinning. Dat maakt workshops ook zo leuk, je komt in aanraking met nieuwe dingen!
We hebben met de groep nog gezellig nageborreld en gekletst en nu heb ik een heuse kerstkrans op de deur hangen. Eind van de maand hopelijk nog zo'n leuke grensverleggende ervaring, dan volg ik de workshop Mochilla haken bij Elitt.

1 opmerking:

  1. nieuwe uitdaging! Maar mooi resultaat! Heuse kerstkrans aan de deur...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!