zondag 17 november 2013

Verslaafd aan grannies (en daarvoor ga ik niet naar de groentenboer!)

Ohoh, ik kwam al tijd te kort voor al mijn hobbies (lingerie, tassen en kleding maken) en daar is nu toch echt een serieuze weer bijgekomen....grannies haken! Gisteravond wilde ik wat oefenen, kijken of het er nog in zat van de les van van de week.

Ik heb een mooie verzameling proeflapjes gehaakt, hmhm, zullen we maar zeggen. Niks vierkant, eerder rondjes, kommetjes en noem maar op. Ik deed toch iets fout. Hulp via whats app gehad en zelf ook gaan neuzen op youtube, filmpjes maken net wat meer duidelijk dan foto's.
Hier een handig (Nederlands gesproken) filmpje dat me weer even op gang geholpen heeft:
En hier een Engels filmpje waar ook uitgelegd wordt hoe je de kleuren wisselt, daar ben ik vandaag mee begonnen:
Vandaag dus nog even snel naar Zeeman gegaan om wat wol te kopen in verschillende kleuren, zodat ik ook grannies kan gaan oefenen met verschillende kleurtjes.

Tada!!!
En hier ook mijn allereerste complete granny erbij in toepasselijk granny groen van gisteravond 
(de aanhoude wint!):
En zowaar, ik snap deze tekening!
Lekker oefenen dus maar weer, maar nu eerst achter de naaimachine, want mijn bh en colbert liggen ook nog te wachten....keuzes...keuzes.....

Lekkere zondag nog!

2 opmerkingen:

  1. Pas op, want haken is zeeeeeeeeeeer verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haken (voor mij breien) is een leuke afwisseling voor als je even geen zin hebt om achter je naaimachine te gaan zitten. Maar ook voor mij is het af en toe pure verslaving.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!