zondag 21 juli 2013

Blox

Ik heb een poosje geleden een nieuw bh patroon getekend volgens de methode van Bella Hendriks (lees er hier meer over). Er moest toch nog een paar kleine aanpassingen worden gedaan, ik had o.a. nog wat ruimte over bij de oksel. Mijn naaijuf heeft op twee manieren de overtollige stof weggespeld. Uiteindelijk heb ik op de rechter manier de ruimte weggehaald uit mijn patroon.
Ook heb ik een beetje bijgetekend middenvoor, in de hoop dat de beugels dan tegen mijn borstbeen aankomen.
Ik heb dit keer de stof met mijn rolmes gesneden, ipv geknipt, handig!
Ik had een leuk pakketje liggen dat ik een keer gekocht heb bij Merckwaerdigh, lekker frisse kleuren die toevallig ook passen in het Online thema Colour Blocking van het Forum Zelf Lingerie Make: een heel kleurige stof, rood kant, blauw en groen picot, groen schouderband en een paarse sluiting.

Helaas was de stof vrij dun en glibberig om mee te werken. Volgende keer plak ik 'm tijdelijk vast aan mijn powernet, dat werkt toch makkelijker denk ik. Er zitten de nodige schoonheidsfoutjes in, dit is niet mijn mooiste werk, maar de extra ruimte is nu wel weg!


 
Op naar het volgende setje dat al geknipt klaar ligt!

patroon bh: zelf getekend op eigen maten volgens methode Bella Hendriks
patroon slip: Knip XL voorjaar 2007
stof en fournituren: Merckwaerdigh

8 opmerkingen:

  1. Gave kleurtjes zitten erin dit setje.
    Lekker bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer een heel mooi setje geworden het is inderdaad een hele leuke lycra. Mijn naaijuf zou ook voor de rechterkant zijn gegaan. Soms kan een andere beugel ook helpen om ze tegen het borstbeen aan te krijgen ben ik achter gekomen of heb je het bij deze niet meer?
    Ga je veel plezier van hebben.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kan wel eens experimenteren met beugels ja, je weet nooit. middenvoor zit met deze aanpassingen ook nog niet helemaal tegen het borstbeen aan.

      Verwijderen
  3. Prachtig dat je dit kan!
    Ik ben volger geworden via bloglovin! (ik kwam op je blog via zelfgemaakt!)
    Voel je vrij me terug te volgen ;)
    http://mamadammeke.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jij kan mij vast wel helpen?
    Ik wil graag ondergoed gaan maken voor ons gezin van restjes tricot. Nu heb ik voor mijn meiden wel het patroon van katoen (loopt tot maat 140) maar nu zag ik bij naaipatronen het volgend patroon: http://www.naaipatronen.nl/modepatronen/lingerie-ondergoed-patronen/jalie-3242.html
    is dit iets of heb jij misschien een betere aanbevolen patroon voor boxer short, slipjes voor de vrouw, slipjes voor de meiden (maat 110 en 134 tot groter).

    Groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel voor je snelle reactie
      Manlief ziet het helaas niet zitten dat ik zijn boxers maak dus dan vind ik het patroon van Jalie ook minder interessant. Ik ga eens kijken wat ik kan vinden en wat ik nu precies wil. Bedankt voor het mee denken!

      Verwijderen
  5. Dit is een leuk en vrolijk setje geworden...persoonlijk zou ik het kant niet zo op de slip gedaan hebben, mag ik dat zeggen? Zie het als opbouwende kritiek!!!! Van een afstand zo op de foto ooit het een beetje 'zwaar' ..maar verder is hij leuk.....

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!