zondag 3 juli 2011

Tekendag grote maten

Vandaag was weer zo'n leuke tekendag, samen met Peliroja dit keer. Ze had me al een keer opgemeten voor een grote maten cursus en vandaag heeft ze mij geholpen met het tekenen uit de 'Top cursus Grote Maten' van Bella Hendriks. Dit boekje staat helemaal in het teken van aanpassingen ivm de grote maten, zowel voor BH's als voor slips.
Grote maten dames hebben natuurlijk wat 'extra' en bij standaard slips wordt niet specifiek rekening gehouden met het buikje bijvoorbeeld. In dit boek dus wel.
Vandaag, naast gezellig kletsen, de slip getekend, een proefmodel geknipt en hebben we samen de aanpassingen op de slip & op papier gezet. Ik ga nu thuis een nieuw proefmodel maken en alvast nadenken over leuke variaties. De volgende keer gaan we kijken of we elegante, maar wel goed corrigerende slips kunnen maken. Ik heb er nu al weer zin in! Dank voor de gezelligheid & kennis Saskia!

3 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik ben benieuwd wat hieruit voortkomt. Zou leuk zijn als je inderdaad een elegante slip kunt maken! Ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar het resultaat!

    Ik heb dit boek ook nog liggen.
    Wil me er ook nog in gaan verdiepen om een slip voor grotere maten te tekenen.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben ook al benieuwd naar het eindresultaat. Tekenen is gewoon leuk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!