maandag 27 oktober 2008

Roze snoep(je)

Ik had even zin in wat ik een `feel good´ projectje noem. Zo´n project dat snel tot resultaat leidt en me goede zin geeft om weer helemaal in het lingerie maken te duiken (heb altijd een beetje opstart problemen na verloop van tijd). Ik heb dus gekozen voor een slip, die zijn namelijk lekker snel klaar. Tijdens het bladeren door een aantal zelfmodemaakbladen, kwam ik de Knip XL voorjaar 2007 een bh en slip tegen:


Daarna werd het natuurlijk zoeken naar materiaal. Van de zomer heb ik lycra stof per kilo gekocht bij De Greef in Stiphout. Kwam met heel wat kilo´s/meters lycra thuis voor weinig. Lekkere lappen om mee te experimenteren: wordt het niets, dan kan het zo de prullenbak in zonder dat je veel geld weg gooit. Voor dit patroon had ik een leuke roze lap op het oog, gecombineerd met wit kant en picot, lekker `zoet´.


Dan knippen, spelden en naaien. De stof werkte niet helemaal mee, het ging alle kanten op!? Toen de zijnaden in elkaar zaten, kwam ik er achter dat het patroon een Amerikaanse naad had (las ik toevallig gisteravond in `Een Tweede Huid´ van Margreet van Dam). De zijnaad is daarbij naar het voorpand verlegd, tot net voorbij het heupbot om schurende naden op de heupen te voorkomen. Op het patroonplaatje zie je dat niet, maar pas wanneer je de slip in elkaar zet. Zo op het eerste gezicht vond ik dat wel een beetje jammer, omdat het in dit geval zo opvalt met dat witte kant dat dan niet doorloopt tot de zijkant. (Wanneer ik ´m aan heb, valt dat gelukkig minder op trouwens). Uiteindelijk is dit het resultaat geworden:


De slip zit lekker. Volgende keer her en der nog een paar kleine aanpassingen (het kruis mag minder breed), maar dit patroon zal ik nog wel een paar keer maken. Nu nog een leuke bh of hemdje erbij!! De vaart begint weer te komen in ieder geval, ik heb er zin in!

Jos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje achterlaat!
Thanks for dropping by!